Mida õpetab “Bohemian Rhapsody” juhile?

Kvalitatiivne areng tähendab läbimurret – teha midagi täiesti teisiti. Kõrgushüppe mõistes tähendab see “karjapoisi” asemel “flopi” hüppamist. Läbimurdeks tuleb inspiratsiooni otsida mujalt – vaata Freddie Mercury ja Queeni filmi “Bohemian Rhapsody”.

Selleks, et teha läbimurret enda äri arengus, ei ole reeglina kasu enda konkurentide uurimisest. Tuleb õppida teistest valdkondadest ja teistelt juhtidelt. Näiteks Henry Ford kasutas seda juba enam kui sajand tagasi. Legendi järgi sai ta idee autotootmisesse ja kogu tööstusesse läbimurde toonud konveiertootmiseks tapamajast, kus sigade rümbad konksu otsas lakke kinnitatud siini mööda järgmisesse etappi edasi liikusid.

“Bohemian Rhapsody” on peaaegu poole miljardi dollariga juba maailma ajaloo suurima kassatuluga bändi biograafiline film. Lisaks on see lugu Freddie Mercuryst ja Queenist täis ka ärimaailmas kasutatavaid õppetunde selle kohta, kuidas ehitada brändi ja enda turgu mitmekordistada.

Enne nende äriliste õppetundide juurde minemist aga top 5 fakti Queeni saavutustest:

  1. Freddie Mercuryt peetakse teaduslikult kõigi aegade suurimaks lauljaks.
  2. Queeni esinemine heategevuskontserdil “Live Aid” on valitud kõigi aegade parimaks rock-bändi kontserdiks.
  3. Albumite müügi järgi on Queen maailma üks enim müüdud muusikaartist.
  4. Lugu “Bohemian Rhapsody” on mitmete küsitluste alusel kõigi aegade parim laul.
  5. Queen on mitme Guinnessi rekordite raamatu rekordi omanik.

Mis on siis need 4 põhimõtet, mis aitasid Queenil nii silmapaistvaid tulemusi saavutada.

Queen – inimesed kõigepealt

Üks minu ​​lemmik stseene filmis on see, kui Freddie Mercury naaseb pärast enda soolokarjääri bändi liikmete juurde vabandust paluma. Ta räägib, et läks Münchenisse, palkas hunniku muusikuid, rääkis neile, mida ta tahab, “ja nad tegid täpselt seda.” Ja ta tunnistab, et see oli tema suur ebaõnnestumine – ta ümbritses end “jah” inimestega. Ta selgitas, kuidas ta vajab tagasi oma algset bändi, sest nad olid valmis kõvasti vastu vaidlema, aidates sellega iga laulu täiuseni lihvida.

Patric Lencioni on kirjeldanud konflikti hirmu kui üht viiest meeskonna toimehäirest – ja edasiviivat vaidlust seega ühena terve meeskonna tunnustest. Kas teie meeskond on piisavalt võimekas ja terve, et pidada arutelusid, mis suurendavad edu?

Järgmisena strateegia

Minu lemmikstseen on see, kus Freddie käest küsitakse, mis teeb Queeni erinevaks kõigist teistest rock-bändidest. Ja ta annab sellele väga selge ning konkreetse vastuse (aga seda peate filmist ise vaatama!). Ja selle kaudu mõistsid nad ka ise, kuivõrd oluline on nende pidev püüd areneda ja eristuda – see oligi Queeni strateegia olemus. Juba kaadrid esimesest salvestusest viitavad selgelt selle põhimõtte järgimisele. Lõpuks rikkus laul Bohemian Rhapsody kõiki seniseid reeglid. Aga tulemusena võib öelda, et just selle laulu video alustas MTV muusikavideote ajastu.

Siin on tõestus igale ettevõtjale, kelle ideid on peetud ebarealistlikeks, et nende kriitikutel ei pruugi olla õigus. Küsimus on selles, kas Sa oled enda konkurentidest eristuv ja kas Sa suudad selle selgelt välja tuua.

Täideviimine

Queeni hitt-album “A Night at the Opera”, millel on ka lugu Bohemian Rhapsody, kirjutati ja mängiti sisse kolme-nädalase intensiivse sessiooni tulemusena, kus kogu bänd elas koos Herefordshires, Inglismaal.

See tõestab intensiivse fokusseerimise jõudu, mida näiteks Steve Jobs õppis Pixaris ja Verne Harnish ise koges enda metoodika kogumiku “Scaling Up” uuendamisel sarnase kolme-nädalase intensiivse perioodi jooksul. Taas on siin mõtlemise koht, mida suudaks Sinu meeskond vaid kolme nädalaga ära teha, kui saaksite kõik koos segamatult fokusseerida ainult ühele selgele eesmärgile?

…ja lõpuks raha

Queen oli tänu enda plaadistuslepingu kiskjalikele tingimustele pärast esimest kolme albumit sisuliselt pankrotis. Mercury muutis selle kõik albumiga “A Night at the Opera”. See oli küll oma aja kõige kallimalt toodetud album, kuid see plaat koos kontserttuuriga tegi Mercury ja kõik teised bändi liikmed rikkaks.

Ja see on taas tõestus järjekindla eristumise positiivsest mõjust.

Kasutasime siin ka Verne Harnish’i mõtteid. Verne Harnish’i “ScalingUp” on juhtimiskonsultatsiooni firma Empowerment peamine metoodika allikas.